niedziela, 27 maja 2012

Robienie własnych dłut do rzeźbienia

Dłuta można wykonać samemu lub łatwo zlecić je kowalowi.

Ja na początku gdy rzeźbiłem, wydawało mi się, że całość można zrobić jednym, góra dwoma dłutami, jednak szybko okazało się, że przydały by się dłuta o kształcie V, bardziej lub mniej zaokrąglone, wybieraki, większe, mniejsze itd.

Gdy sprawdzałem ceny znanych producentów, złapałem się za głowę! Ceny dłut zbrojonych są cholernie drogie.

Na początku chciałem zrobić dłuta sam, ale za pierwszym razem mi się to nie udało. Później znalazłem lepszy gatunek stali i robiłem tak:

- rozgrzewałem na zewnątrz ognisko, dosypywałem węgla i nagrzewałem płaską stal. Następnie przy pomocy młota kowalskiego i imadeł, formowałem kształty dłut.

Wiem, że nie każdy ma do tego warunki, dlatego najlepiej jest zlecić pracę kowalowi. Wystarczy przygotować szablon z papieru, a ten wykona to w ciągu jednego dnia.

Na rzezby drewniane, takie dłuta są naprawdę idealne, a przede wszystkim tanie w przeciwieństwie do tych, które trzeba by kupować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz